föredöme.

0kommentarer

wow, jag är så djupt berörd ikväll. sen bloggning blir alltid den bästa på något konstigt vänster. vet inte om jag nämnt det någonting men jag är ju kristen och det blev jag när jag var 16 år gammal, alltså för 4 år sedan. kommer ifrån ett helt okristet hem och från en bakgrund med stökigt umgänge, festande, skolkande, och härjande. jag var alltså världens värsting tonår innan jag blev kristen haha. vilket man mest skäms över idag men så är det väl för de flesta, alltså inte bara på grund av att jag blev kristen.
 
satt för några veckor sen och kollade på melodifestivalen och hade hört om en tjej som hette terese fredenwall som var kristen som skulle vara med och jag ville slå kullerbyttor så glad jag var. äntligen något av värde tänkte jag, eftersom den deltävlingen hade börjat med världens skämmigaste framträdande. och så blev det verkligen, den låten grep verkligen tag i mig och innan hon spelade sin låt så sa hon "till alla er som jag träffat ute på gatan, på bordeller och i fängelsen."
 
fick sedan veta att hon reser runt i europa och hänger med ungdomar på bordeller bl.a och spelar och sjunger för dom, visar kärlek, bryr sig om. Det är verkligen en dröm som jag haft i mitt hjärta så otroligt länge. inte nödvändigtvis bordeller, utan bara att finnas till och vara på platser som folk håller sig borta ifrån.
 
och de närmaste jag har kommit är krogen. vara där med dom, sprida glädje, hänga, och skjutsa hem dom efteråt. min dröm är så mycket mer och den har bara legat där utan att ha kommit upp till ytan. har skrivit med Terese lite fram och tillbaks och pratat och inspirerats, och förundrats över att det finns någon där ute med så lika tankar som jag har. så ikväll gick jag på en konsert hon hade i fjällstugan här, och jag har aldrig blivit så berörd, någonsin förr.
 
hon sjöng massa låtar och förklarade bakgrunden till flera av dom. Jag satt med tårarna rinnandes och gåshud genom hela konserten. och det blev bara så självklart för mig att det är precis just DET jag drömmer om. Det som hon pratar om, som hon sjunger om. Alla dom unga, trasiga människorna hon träffat och gett kärlek till,. om jag hade fått träffa en av dom hade det fått betyda så mycket för mig. Jag träffade Terese efteråt och pratade lite med henne och när jag skulle gå och sa att jag skulle iväg till krogen så stöttade hon mig fullt ut i det och sa att hon gillar det, och det blev för mig så bekräftat. jag vill inte först och främst tjäna i kyrkan och församlingen, jag vill tjäna dom som behöver det oavsett om de tror eller inte. För som Terese skrev till mig, Guds kärlek har inte ens med människors tro att göra, det handlar om hans kärlek och omsorg till ALLA människor. vem ska visa dom den kärleken konkret om inte vi som redan vet om den gör det? Gud öppnar dörrar på så märkliga sätt, men det blir SÅ bra

Kommentera

Publiceras ej