every day is a new beginning

0kommentarer

Idag sa jag upp mig från mitt jobb av olika anledningar..hade tur och slapp undan uppsägningstiden.. Trots att vissa tyckte jag skulle kämpa på och stanna ett tag till kändes det beslutet välbehövligt och helt rätt utifrån min situation så det fick bli så, kändes inte värt det. Så idag klockan 9 blev jag arbetslös haha.. ångest på den. Gick ner och skrev in mig på arbetsförmedlingen igår på eftermiddagen och strax efter det fick jag ett mail från en kvinna jag jobbat för tidigare som undrade ifall jag ville jobba för henne nästa vecka. och efter det gick jag in på konsum där jag bor och pratade med chefen som jag känner till och frågade om han behövde extrapersonal och det lät faktiskt positivt så jag ska in igen och träffa honom i juli. helt plötsligt blev mitt beslut ännu mer självklart, det finns så mycket bättre och man måste våga satsa för att vinna. jag hann inte ens vara arbetslös i en dag innan jag både fick ett nytt jobb och förhoppningsvis goda chanser till ett annat...
 
har precis tittat klart på filmen "October baby"..
brukar inte lipa till filmer men vad tårarna rann.
sjukt fin film!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej